Rezultatele unui start-up românesc de agri-tech și planuri de creștere pentru 2022 La un an de activitate, VERDE Food a calculat impactul pozitiv pe care l-a avut în 2021 în timp, distanța (pe traseul produselor de la recoltare la farfurie) și risipă alimentară, contribuind astfel la dezvoltarea comunităților locale de fermieri. Se pregătește o rundă de finanțare în curând menită să contribuie la extindere.
Dacă în mod normal, durează aproximativ 7-10 zile pentru că legumele și fructele importate să ajungă pe masa consumatorului final, anul trecut, VERDE Food a arătat că acest timp poate să scadă la mai puțin de 1 zi (16 ore),menținând astfel prospețimea produselor și totodată micșorând amprentă de carbon. De asemenea, distanța de la recoltarea produselor și până la punctul de utilizare a scăzut în medie de la 2.000 km (import) la 50 km, reducând risipa alimentară cu cel puțin 15% în timpul distribuției și eliminând pierderile generate în transportul pe distanță lungă și în depozitarea
intermediară.
VERDE Food este soluția logistica tehnologica proprietară care facilitează accesul
companiilor la legume și fructe direct de la fermele mici și medii, contribuind astfel la
eficientizarea lanțului de aprovizionare (short food supply chain). Este un startup lansat în 2021 în modelul lanțurilor scurte de aprovizionare. Startup-ul a fost selectat și a participat în 2021 în programele finanțate de Uniunea Europeana EIT-Climate KIC ClimateLaunchPad și ClimAccelerator, reprezentând Romania în finala globală a ClimateLaunchPad după câștigarea finalei regionale din Europa de Est si Orientul Mijlociu la categoria „Food Systems”.
“Creăm comunitatea Verde ca să aducem țăranul și consumatorul în jurul unor valori
comune: consum responsabil, mâncare sănătoasă și accesibilă, grijă pentru mediul
înconjurător. Și facem acest lucru dezvoltând tehnologia de logistică necesară lanțurilor scurte de aprovizionare. (…) Anul acesta avem în plan să lansăm în orașe
noi, să consolidăm prezența în rețeaua existentă și să deschidem o nouă rundă de finanțare
pentru dezvoltare de noi linii de business. Ne concentrăm pe eficientizarea întregului lanț de aprovizionare pentru produse fresh. Nu suntem doar un website pentru a comanda produse locale. Ne ocupăm de evaluarea și înregistrarea fermelor, standardizarea proceselor de lucru și a datelor, managementul de stocuri distribuite și managementul relațiilor comerciale și logistice intre fermele locale și alte business-uri. ” spune Ciprian Florea – Fondator VERDE Food.
Piață europeană de produse de legume și fructe are o valoare de peste 60 miliarde EUR,
este foarte fragmentată, neconectată și îi lipsește infrastructura necesară pentru vânzări
directe. În contextul în care în România sunt aruncate 6.000 tone de mâncare în fiecare zi,
VERDE Food își propune să îmbunătățească infrastructura de distribuție țăran-consumator
pentru a reduce semnificativ această risipă alimentară.
În 2019, România a importat aprox 740 mii de tone de legume. Importurile sunt de aproape 6 ori mai mari decât exporturile și multe din roșiile pe care le cumpărăm din supermarketuri provin din Turcia, Polonia, sau din Olanda. Călătoresc astfel și peste 2.200 km înainte de a ajunge pe farfuria consumatorilor. Prin VERDE Food produsele locale ajung în restaurante si retail într-o prima faza, reducând astfel impactul asupra mediului cu peste 60%. VERDE Food contribuie la îndeplinirea obiectivele de Dezvoltare Durabilă (SDGs) pe care România și le-a asumat în calitate de stat membru al Organizației Națiunilor Unite (ONU) și Uniunii Europene (UE), până în 2030.
[…] Citiți și Verde Food, impact considerabil pe piața locală de legume și fructe, în 2021 […]