Încă de la primul contact cu Yaris, acesta mi-a lăsat impresia că este o mașină foarte bună pentru traficul tot mai aglomerat, iar tehnologia hybrid a celor de la Toyota este extrem de bine-venită odată cu scumpirea prețurilor la carburanți.

Bateriile lui Yaris hybrid se încarcă de la motorul termic, astfel încât veți avea un consum mic de benzină, alternat cu beneficiile unui motor electric, fără a necesita încărcarea la priză.

Vă amintesc că generație a patra a Toyotei Yaris s-a lansat în 2020, la Salonul auto de la New York.

Micul Yaris păstrează filosofia modelului japonez de a oferi un spațiu interior uriaș și dimensiuni exterioare minime.

Confruntat cu traficul urban Yaris poate fi considerat o jucărie, pentru manevrabilitatea sa excelentă și dotările care îți fac ușoare parcările chiar și în locuri înguste.

O jucărie pentru adulți? Da! Odată călcată pedala de accelerație în mod kick-down, Yaris devine o bestie.

Fermă pe șosea, Yaris se lipește de asflat atunci când o accelerezi, scoțând un zgomot demn de o mașină mult mai sportivă.

Folosirea noii platforme tehnologice TNGA-B a permis reducerea dimensiunilor exterioare ale actualei generații (cu 50 mm).

Este o reușită rară în industria auto, noile generații ale modelelor tinzând să fie din ce în ce mai mari.

În ciuda faptului că Yaris a intrat puțin la apă, spațiul destinat pasagerilor s-a mărit, ampatamentul având o lungime mai mare cu 50 mm.

Toyota Yaris a fost primul model cu sistem de propulsie full-hybrid oferit în segmentul B. A patra generație a modelului are acum concurență din partea lui Renault Clio, dar Yaris se află deja la a doua generație a sistemului hybrid.

Motorul termic de 1,5 litri are numai trei cilindri și, împreună cu cel electric, dezvoltă 116 CP, cu 10 mai mult decât în cazul generației anterioare.

Toyota Yaris are pentru prima oară un frate cu proporții de crossover. Se numește Yaris Cross și se dorește un model în sine, nu o versiune de echipare așa cum este Sandero Stepway.

Despre fratele mai mare, Yaris Cross dispune de un sistem de tracțiune integrală i-AWD, o facilitate extrem de rară în acest segment.

Primul airbag central din segmentul B a debutat pe Toyota Yaris. Acesta este integrat în spătarele scaunelor din față și îi protejează pe pasageri în cazul unui impact din lateral.

Yaris a fost prima mașină testată de EuroNCAP în 2020, după o pauză lungă dictată de pandemie. Cu siguranță airbagul central a ajutat, pentru că Yaris a primit 5 stele EuroNCAP după noile norme de testare, mult mai aspre.

Sistemul Toyota Safety Sense al lui Yaris aduce un pachet de sisteme de asistență care este printre cele mai complete din segment. În afară de sistemul de frânare autonom în situații de urgență (care este obligatoriu pentru noile modele), Yaris oferă un tempomat adaptiv care poate citi limitele de viteză de pe semnele de circulație și dispune de un sistem cu cameră video pentru a monitoriza starea de alertă a șoferului. În plus, asistentul de bandă este de tip activ, direcționând mașina pe bandă.

Așa cum spuneam mai sus, Yaris face parte din  clasa B și se bate cu Fiesta, Polo, Fabia și Clio.


Mașina pe care eu am testat-o, mi-a fost pusă la dispoziție de, TOYOTA PLOIEȘTI by ARENA AUTO 

Strada Strandului 60, Ploiesti 100189

Program Vanzari:
luni-vineri – 8:30 – 18:00
sambata – 08:30 – 13:00
duminica – inchis

Program Service:
luni-vineri – 8:00 – 17:00
sambata – 08:30 – 13:00
duminica – inchis

Tel: 0244 544 745 / 0244 544 744

Receptie service: 0752 205 730

E-mail: office@ploiesti.toyota.ro

foto credit și text: Codruț Cojocaru 

Citiți și Programele de master ale Facultății de Științe Economice din UPG Ploiești – o alegere judicioasă

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.