Unilever se aşteaptă ca inflaţia costurilor să continue în 2023, prognozând o inflaţie materială netă în prima jumătate a anului de aproximativ 1,5 miliarde. euro (1,6 miliarde de dolari).
Compania cu sediul la Londra fabrică produse precum detergentul lichid pentru vase Fairy, săpunurile Dove, îngheţata Marmite şi Ben & Jerry’s.
Industria mărfurilor ambalate a crescut preţurile în ultimul an pentru a face faţă costurilor crescânde pentru orice, de la cacao şi ulei de floarea soarelui până la grâu.
Industria avea deja probleme din cauza blocării lanţului de aprovizionare din era Covid şi cu cheltuielile cu materiile prime, atunci când Rusia a invadat Ucraina, crescând şi mai mult preţurile energiei şi altor mărfuri.
DIRECTORUL GENERAL ALAN JOPE A DECLARAT CĂ 2022 A FOST UN ”AN BUN”, CU CEA MAI RAPIDĂ CREŞTERE DIN MAI BINE DE UN DECENIU ŞI O PERFORMANŢĂ PUTERNICĂ A MĂRCILOR SALE MARI.
Cu privire la creşterile de preţ în 2023, el a spus: ”Suntem foarte conştienţi că consumatorul este strâns şi, pentru a rămâne competitivi, dorim să minimizăm valoarea preţurilor. Aş caracteriza situaţia în care ne aflăm acum ca fiind trecută de nivelul maxim al inflaţiei, dar nu la preţuri de vârf… vor exista încă câteva creşteri modeste de preţuri noi.”
Dar Alan Jope a adăugat că compania nu a avut vizibilitate clară în a doua jumătate a anului.
”Când vine vorba de acoperirea inflaţiei pe care am văzut-o, în prezent acoperim cu preţurile doar aproximativ 75% din inflaţia totală. Trebuie să depăşească 100% pentru a ne repara marja brută”, a declarat şeful financiar Graeme Pitkethly.
Vânzările de bază ale Unilever au crescut cu 9,2% în trimestrul al patrulea, depăşind estimarea analiştilor furnizată de companie, privind o creştere de 8,2%.
Marja operaţională de bază a scăzut cu 2,3 puncte procentuale, la 16,1%, şi este de aşteptat să rămână la aproximativ 16% în prima jumătate a anului.