Nokia a anunţat duminică planurile de a-şi schimba identitatea mărcii, cu un nou logo, pentru prima dată în aproape 60 de ani, în timp ce producătorul de echipamente de telecomunicaţii se concentrează pe creşterea agresivă.
Noul logo cuprinde cinci forme diferite care formează cuvântul NOKIA. Compania a renunţat la culoarea albastră iconică a vechiului logo, pentru o gamă de culori, în funcţie de utilizare.
”A existat o asociere cu smartphone-urile şi în prezent suntem o companie de tehnologie de afaceri”, a declarat directorul general Pekka Lundmark, într-un interviu pentru Reuters.
El a vorbit înaintea unei actualizări de afaceri a companiei, în ajunul evenimentului anual Mobile World Congress (MWC), care se deschide luni la Barcelona şi care se va desfăşura până pe 2 martie.
După ce a preluat postul de top la compania finlandeză aflată în dificultate, în 2020, Lundmark a stabilit o strategie cu trei etape: resetare, accelerare şi scalare.
Cu etapa de resetare finalizată, Lundmark a spus că începe a doua etapă.
În timp ce Nokia încă îşi propune să-şi dezvolte activitatea de furnizor de servicii, unde vinde echipamente companiilor de telecomunicaţii, principalul său obiectiv este acum să vândă echipamente altor companii.
”Am avut o creştere foarte bună de 21%, anul trecut, în întreprinderi, ceea ce reprezintă în prezent aproximativ 8% din vânzările noastre, (sau) aproximativ 2 miliarde de euro (2,11 miliarde de dolari). Vrem să ducem asta la două cifre cât mai repede posibil”, a spus Lundmark.
Principalele firme de tehnologie au colaborat cu producători de echipamente pentru telecomunicaţii, cum ar fi Nokia,