Încă de la prima privire, grila frontală spectaculoasă a modelului ES 300h, linia plafonului asemănătoare cu cea a unui coupé și farurile triplu LED pun în valoare aspectul acestui sedan îndrăzneț și elegant.
Comportamentul impecabil pe șosea completează cea de-a patra generație a sistemului de propulsie Lexus Self-Charging Hybrid și cel mai recent sistem de siguranță Lexus Safety System + pentru a restabili reperele de rafinament la volan. Pentru cel mai recent ES 300h, Lexus s-a focusat pe îmbunătățire continuă, dotând automobilul cu accesorii multimedia și de conectivitate ultra-moderne și creând, de asemenea, un interior cu aspect actual, Ammonite Sand.
Citiți și Toyota Land Cruiser | Prietenos cu șoseaua, aptitudini spectaculoase în Off-Road
Silențiozitate și confort îmbunătățite excepțional, care sunt în centrul fiecărui Lexus ES
Senzație de condus unică datorită suspensiei îmbunătățite, frânei de picior și, pe modelele ES F SPORT, suspensiei variabile adaptive (AVS).
Evoluția designului exterior și interior elegant al sedanului ES, adaugă o notă și mai modernă.
Siguranță activă excelentă datorită tehnologiilor inovatoare, cum ar fi cel mai recent Lexus Safety System+
De-a lungul anilor, sedanul executiv Lexus ES a încântat deopotrivă șoferii și pasagerii, cu nivelul său excepțional de liniște, confortul de înaltă calitate și spațiul luxos.
ES a fost lansat în 1989 și este un model de bază în gama Lexus. Vânzările cumulate de la debutul său totalizează 2,65 milioane de mașini în peste 80 de țări și regiuni.
Condus de ideea „Always On”, care inspiră designerii și inginerii Lexus să evolueze fără încetare a produselor lor, noul ES marchează o îmbunătățire substanțială a sedanului executiv care a fost introdus în 2010 pentru piețele est-europene și în 2018 pentru Europa de Vest și Centrală.
O mașină importantă pentru cumpărătorii de flote și șoferii de afaceri, noul ES este disponibil în Europa de Vest și Centrală cu o generație a 4-a Lexus Self-Charging Hybrid și motoare V6 de 3,5 litri, 2,5 litri și 2,0 litri pe benzină pe piețele estice.
Noul ES oferă îmbunătățiri suplimentare pentru liniștea și confortul său de rulare fără egal, precum și îmbunătățiri ale confortului său uimitor. După cum se poate observa prin conexiunea perfectă a mașinii dintre accelerație, decelerare și direcție în orice situație de condus, inginerii Lexus au urmărit un răspuns liniar care este fidel intențiilor șoferului.
Tehnologia avansată Lexus a fost folosită pentru a crește rigiditatea brațelor suspensiei din spate pentru o stabilitate superioară a direcției în situații precum schimbările de bandă la mare viteză.
De asemenea, modelul ES F SPORT adoptă un sistem de avangardă cu suspensie variabilă adaptivă (AVS) care utilizează un nou actuator pentru a obține atât confort de înaltă calitate, cât și răspuns mai clar la direcție.
În plus, ES prezintă tehnologii inovatoare de siguranță, cum ar fi un sistem de siguranță Lexus + evoluat, cu scopul de a le permite proprietarilor să se bucure de un condus și mai sigur.
În cele din urmă, grila frontală și farurile nou proiectate, împreună cu utilizarea unei noi culori interioare, au ca rezultat un design general mai rafinat.
SILENȚIOZITATE ÎMBUNĂTĂTĂ, CALITATE ȘI O PERFORMANȚĂ DE CONDUCERE EVOLUTĂ
Tetsuya Aoki, inginer șef Lexus International: „Scopul nostru a fost să aprofundăm calitatea înaltă a ES și să adăugăm valoare nouă. Pe lângă îmbunătățirea și mai mult liniștea și confortul de rulare, am urmărit liniaritatea în mișcarea vehiculului, ca răspuns la funcționarea volanului, care este fidelă intențiilor șoferului. Când vine vorba de stil, am rafinat și modernizat eleganța caracteristică ES. În dezvoltare, pentru a depăși așteptările clienților, am identificat elemente care ar putea fi îmbunătățite. Așa că atunci când oamenii călătoresc în noul ES, sper că vor observa realizările echipei de dezvoltare, care a aderat îndeaproape la ideea „Always On” cu scopul de a face mașini din ce în ce mai bune.”
Brațele suspensiei spate cu rigiditate mai mare
Trecerea de la o structură cu o singură foaie la o structură dublă a crescut rigiditatea la torsiune a suspensiei spate. Acest lucru permite o conducere liniară care este mai aliniată cu intențiile șoferului decât oricând înainte, chiar și în situații precum schimbările de bandă la mare viteză.
Controlabilitate îmbunătățită a frânelor
Zona de contact pentru piciorul șoferului a fost extinsă prin schimbarea formei plăcuței pedalei de frână. Vibrațiile au fost, de asemenea, reduse, îmbunătățind senzația de stabilitate atunci când pedala de frână este apăsată.
Pentru ES 300h hibrid, controlabilitatea frânelor este îmbunătățită prin modificarea parametrilor de control ai sistemului de frânare controlat electronic. Pentru versiunile pe benzină, cursa la ralanti a pedalei de frână este redusă prin îmbunătățirea structurilor interne ale cilindrului principal și ale servomotorului.
AVS avansat liniar-solenoid
Un nou actuator pe suspensia variabilă adaptivă (AVS) a modelului ES F SPORT extinde calea de curgere a supapei de control a debitului de ulei a solenoidului de control hidraulic. Acesta răspunde acum la forțele scăzute de amortizare și realizează un confort de înaltă calitate la rulare, îmbunătățind în același timp răspunsul și stabilitatea direcției prin extinderea intervalului de forță de amortizare.
STYLING CARE COMBINE GÂNDIREA MODERNITĂȚII CU OPERABILITATEA ÎMBUNĂTĂȚĂTĂ
Noul ES prezintă un aspect modern cu grila și farurile reproiectate. În interior, clienții pot selecta o nouă tapițerie din piele Forest Brown sau din piele sintetică și noi scaune bicolore la modelele F SPORT. În plus, funcții precum noul ecran tactil multimedia sunt mai ușor de utilizat.
Exterior
Grila frontală nou proiectată
Păstrând identitatea recunoscută a sedanului executiv, grila a evoluat prin adoptarea unui număr redus de bare verticale și a unui ansamblu de componente în formă de L care descriu atât un flux orizontal, cât și o extrudare mai mare înainte.
Faruri nou proiectate
Modelele cu lumini monoculare sunt dotate cu unități noi și compacte, în timp ce luminile cu faza triplă includ BladeScan® AHS (Sistemul Adaptive High-Beam) în noi unități de lumină subțiri pentru funcționalitate îmbunătățită și un aspect mai clar.
Roți nou proiectate
Spițele mai distinctive ale jantelor sportive de 17 inchi prezintă detalii prelucrate, în timp ce roțile de 18 inchi transmit un plus de lux prin contrastul suprafețelor prelucrate și vopseaua neagră. Roțile F SPORT de 19 inchi sunt de culoare neagră lucioasă pentru a se potrivi cu grila din față.
Noi culori de vopsea
Disponibil pentru prima dată, Sonic Platinum profită de umbrele puternice pentru a accentua și mai mult forma vehiculului, în timp ce noua culoare de vopsea Sonic Grey prezintă un aspect metalic într-un finisaj lucios.
Interior
Sistem multimedia
Bazat pe abordarea Lexus centrată pe om, pentru o utilizare sporită, noul ecran tactil a fost mutat mai aproape de șofer cu mai mult de 100 mm și înclinat cu aproximativ cinci grade.
Integrare smartphone și aplicație Lexus Link actualizată
Șoferii își pot sincroniza smartphone-ul cu Apple CarPlay® sau Android Auto® și pot folosi cea mai recentă aplicație Lexus Link pentru sarcini de mobilitate, cum ar fi: starea de la distanță a ușilor, ferestrelor și luminilor; urmărirea locației mașinii; navigarea către destinația lor finală după ce au parcat; gestionarea îngrijirii Lexus-ului sau ajutor cu luminile de avertizare; sau contactând serviciile de urgență.
Ornamente interioare de lux
Incrustațiile de nuc din nou dezvoltat Sumi Black Walnut și Dark Brown Nuc creează un sentiment de lux și o ambianță modernă.
Noi culori interioare
Pe lângă Hazel, interiorul poate fi comandat într-un ton Forest Brown. F SPORT vine acum în alb, cu perne de scaun într-o schemă de culori alb și roșu evazat combinate cu spătare în negru pentru o impresie mai sportivă.
APLICAREA TEHNOLOGILOR INOVATORII DE SIGURANȚĂ, INCLUSIV CEL MAI ULTIMUL SISTEM DE SIGURANȚĂ LEXUS +
Noul ES este echipat cu un sistem de siguranță Lexus + îmbunătățit. Deși păstrează camera cu un singur obiectiv și radarul cu unde milimetrice, Lexus a adăugat funcții precum Asistența la direcția de urgență și a îmbunătățit performanța sistemului de recunoaștere a benzii. În plus, camerele monitorului digital cu vedere laterală au fost îmbunătățite.
Sistem de siguranță Lexus +
Performanța camerei și a radarului au fost îmbunătățite pentru a extinde intervalul de răspuns al Sistemului Pre-coliziune care va detecta acum bicicliștii în timpul zilei și pietonii în condiții de lumină slabă. În plus, va oferi, de asemenea, asistență la intersecții, utilizând asistența la viraj intersecție, care detectează vehiculele care se apropie din sens opus atunci când virează și pietonii care traversează strada. De asemenea, sunt prezentate funcții precum Asistența la direcția de urgență.
Asistență la direcția de urgență
Când există un pieton foarte aproape de sau pe banda dvs., Asistența la direcția de urgență (declanșată de direcția evazivă a șoferului) va asista mișcările de direcție, sporind stabilitatea vehiculului și menținând ES în bandă.
Asistență pentru trasarea benzii
Funcțiile de recunoaștere a benzii de asistență Lane Tracing Assist (LTA), care este o funcție avansată de asistență la conducere care sprijină direcția pentru a menține vehiculul în centrul benzii, au fost îmbunătățite prin aplicarea tehnologiilor AI care extind sunetul de asistență, rezultând în asistență la direcție mai lină și mai continuă.
Cruise Control dinamic la condus
O funcție de control al vitezei în curbe care decelerează vehiculul în avans, în funcție de dimensiunea unei curbe care se apropie, a fost adăugată la controlul de croazieră cu radar dinamic (cu o funcție de urmărire a tuturor vitezelor), care controlează accelerația și decelerația, astfel încât distanța până la un imediat vehiculul precedent este constant în limita vitezei stabilite atunci când conduceți pe drumuri destinate exclusiv vehiculelor cu motor și altele.
BladeScan® AHS
BladeScan® AHS este un sistem avansat adaptiv de faza lungă în care lumina provenită de la LED-uri strălucește pe oglinzile cu lame care se rotesc cu viteză mare și este transferată către o lentilă pentru a ilumina drumul din față. Sistemul controlează cu precizie distribuția luminii prin sincronizarea rotației oglinzilor cu lame și aprinderea și stingerea luminilor LED. BladeScan® AHS extinde gama de iluminare a fazei lungi, permițând șoferului să recunoască pietonii și semnele rutiere mult mai devreme, fără a împiedica vizibilitatea șoferilor care se apropie din direcția opusă.
Monitor digital cu vedere laterală
Performanța camerei monitorului digital cu vedere laterală, concepută pentru a oferi o vedere laterală din spate mai bună decât oglinzile exterioare convenționale, în special pe timp de noapte și când plouă, a fost îmbunătățită. Procesarea de reducere a interferențelor ajută la producerea de imagini mai clare în cazul în care lumina și umbra sunt amestecate, în timp ce pâlpâirea LED-urilor a fost, de asemenea, redusă.
Noul sedan executiv ES a fost pus în vânzare în Europa la sfârșitul anului 2021.
Prețul de listă și echiparea mașinii testate de noi este: 56.024 Euro + TVA (Executive)
Mașina pe care noi am testat-o, ne-a fost pusă la dispoziție de, TOYOTA PLOIEȘTI by ARENA AUTO
Strada Ștrandului 60, Ploiești 100189
Program Vânzări:
luni-vineri – 8:30 – 18:00
sâmbătă – 08:30 – 13:00
duminică – închis
Program Service:
luni-vineri – 8:00 – 17:00
sâmbătă – 08:30 – 13:00
duminică – închis
Tel: 0244 544 745 / 0244 544 744
Recepție service: 0752 205 730
E-mail: office@ploiesti.toyota.ro
foto credit: Codruț Cojocaru
text: Maria Magdalena Mînzicu