România și Republica Moldova aveau nevoie de o noua cale de acces peste Prut. Astfel, podul peste Prut între Iași și Ungheni care face parte integrantă din viitoarea autostradă A8, cu o lungime de 261,2 metri, este primul pod dintre România și Republica Moldova construit în ultimii 60 de ani.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat că podul, a cărui construcție a fost lansată oficial sâmbătă, va trebui să fie finalizat într-un termen de 18 luni.

”E primul pod construit peste Prut după 60 de ani. Sunt 60 de ani de când nu s-a mai construit niciun pod, ceea ce cu siguranță trebuie să îndreptăm. Aceste lucruri se întâmplă cu bani europeni, cu bani de la Uniunea Europeană, nu cu bani din alte părți. E un proiect pe CEF, pe Connecting European Facility, care a fost gestionat și care a fost impulsionat, în urmă cu un an, în urmă cu doi ani, în urmă cu trei ani, de doamna comisar Adina Vălean și care a făcut posibil ca acest proiect să fie astăzi în stadiul acesta și să aibă finanțare”, a spus Grindeanu.

Valoarea totală a proiectului este de 32,9 milioane de euro, din care contribuția Uniunii Europene este de 16,4 milioane de euro.

Podul va avea o lungime de 261,2 metri și vor fi câte două benzi pe fiecare sens.

Podul va uni localitatea Zagarancea din raionul Ungheni și comuna Golăești din județul Iași, fiind parte a Autostrăzii Unirii (A8), cu rol major în interconectarea celor două rețele rutiere naționale, respectiv autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni și viitoarea autostradă Ungheni – Chișinău, ambele cu termen de finalizare estimat pentru anul 2030.

Pod Plutitor, o soluție temporară

Pentru a rezolva soluția traficului între cele două țări, un pod plutitor a fost inaugurat astăzi, 23 mai 2023, odată cu el fiind inaugurat și punctul de trecere a frontierei (PTF) dintre Republica Moldova și România, Leova-Bumbăta.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.